Prin Stațiunea Râușor și împrejurimi de 1 Decembrie – #PrinHD 2023

Publicat de MarianBuzarnescu pe

Cea mai recentă escapadă #PrinHD pe care am făcut-o, s-a nimerit de-o sărbătoare. De 1 Decembrie, chiar, de ziua naționala. Așa că, în drum spre Stațiunea Râușor, am mai făcut câteva opriri, ca să vedem putină tradiție locală. Și nu numai. Despre asta vorbim azi, Stațiunea Râușor și alte câteva aspecte pe care le-am descoperit în zonă. Și experiența generală pe care am avut-o weekend-ul respectiv, în vizita „de lucru”.

Curcubeu #PrinHD

Am știut ca v-a fi o vizită reușită, am primit semne chiar de pe drum. L-a meteo anunțaseră că v-a ploua tot week-end-ul, așa că eram pregătit să stau liniștit și să mă relaxex în interior.

Dar uite ce curcubeu frumos ne-a apărut în cale, când ne apropiam de destinația noastră din Hunedoara. Da, nu prea se vede bine în poză, că e făcută cu telefonul, dintr-o mașină în mișcare. Nu cele mai bune condiții. Dar, tre’ să mă credeți, că era frumos. Și vazandu-l mi-am dat seama că vom avea parte de vreme bună.

Tradiții românești în Teliucu Inferior

În orașele mari, cea mai populară tradiție de 1 Decembrie este să-ți etalezi armata și armamentul. Îmi plac chestiile mari cu care poți distruge chestii la fel că următoarei persoane, însă cât să te și uiți la parade? De asta eu în ultimii ani am ales activități alternative de 1 Decembrie. Fie să fraternizez cu polonezi, fie la frații nostrii de peste Prut. Anul asta șansa s-a nimerit să fiu prin Hunedoara, așa că am profitat de ocazie să văd ce se face pe aici prin zonă.

Și așa am ajuns în Teliucu Inferior, o comuna la câțiva kilometrii la sud de Hunedoara, orașul. Aici am petrecut alături de localnici, în mod tradițional, 1 Decembrie.

Cor de copii la Teliucu Inferior, cântând cântece tradiționale și colinde

În primul rând, am ascultat copiii din Teliucu Inferior cântând imnul României dar și cântece tradiționale și patriotice, cum este obiceiul de aceasta sărbătoare. Tot ei, copiii, au organizat și un mini-târg de obiecte handmade, cu ornamente de Crăciun și nu numai.

Tot în Teliucu Inferior am luat și un prânz tradițional: fasole cu cârnat, murături, vin fiert, țuică fiartă. Aici nu vă mai pun poze cu mâncare, că vă fac prea multă poftă. Și nici nu am făcut, că îmi era foame și poftă, și m-am concentrat pe mâncare. Ooops.

În drum spre Stațiunea Râușor

După ce ne-am ghiftuit și cultivat puțin, am continuat drumul nostru spre stațiunea Râușor. Mai aveam vreo oră de mers din Teliucu Inferior, însă peisajele din zonă au făcut timpul să zboare.

Ne-am oprit pe un deal panoramic, să facem niște poze artistice:

Bărbos de munte, cu lacul CIncis pe fundal

Pe spate se vede Lacul Cincis, una dintre cele mai frumoase atracții din zonă. Înconjurat de munți, oferă niște peisaje de vis.

Și încă o poză care arată starea generală pe care ți-o da zona:

Bărbos și moldoveancă prostindu-se #PrinHD

Prin Stațiunea Râușor din Hunedoara

Ne-am continuat apoi drumul spre Râușor. Zona montană oferă drumuri întortocheate, însă și peisaje pe măsură. Avem, cum ziceam, munți, cu păduri, cu râuri și toate cele. Fiind la începutul iernii, mulți dintre arbori își pierduseră deja frunzele. însă alții încă mai aveau coroana aurie a toamnei. Și desigur, brazii veșnic verzi nu lipsesc din zonă, deci avem parte de niște pasteluri impresionante.

Ajunși în Râușor, ne-am îndreptat spre cazare: Pensiunea Clif Alpin, printre cele mai drăguțe din zonă.

Ninsese cu câteva zile înainte și încă mai era zăpadă prin anumite zone. Unele cărări montane sunt neasfaltate, cum este cea pe care trebuia să urcăm de la locul de dormit la locul de mâncat. Trebuie să recunosc că drumul pietruit acoperit pe alocuri de zăpadă înghețată a fost destul de greu de străbătut.

Însă mă încălzisem cu un pahar de ceva bun înainte de a pleca. Și cu niște aer curat de munte, evident. Că doar eram la munte.

Încălzire tradițională montană

Și că tot am menționat, și cina a fost tot ceva tradițional. Am avut niște sarmale, niște ceaun tradițional, desigur cu mămăliguță, smântână și ardei iute lângă. Am asociat cina cu niste vinuri de la Chateau Cristi. Căci mâncarea bună cere vin bun.

Activități recreative de dimineață

Până acum v-am zis doar de prima zi de aventură. După cină și socializare cu restul oamenilor, am dormit buștean. Însă m-am trezit dis-de-dimineață, pentru a continua vizita prin Stațiunea Râușor.

După un mic dejun copios, desigur. Ce poate fi mai invigorant decât o plimbare în aer liber, dimineața? Mai ales la cât mâncasem, aveam nevoie de ceva mișcare.

Așa că am luat-o la pas prin stațiune. Am ajuns la pârtia de ski Râușor după doar câteva minute.

Partie de ski în stațiunea Râușor

Din nefericire, nu era deschisă încă. Desi ninsese și au și tunuri de zăpadă pregătite, urma să fie deschisă oficial cu o săptămână mai tărziu. Ce să zic, ne-am grăbit. Poate trăgeam și o sesiune de ski.

Bărbos în pădure, explorând cărările stațiunii Râușor

Oricum nu prea stiu să skiez, ce-i drept. În schimb, stiu să merg destul de bine, deci la hiking sunt mai predispus. Nici nu-ți trebuie cine știe ce echipament special. Odată chiar am ajutat la marcarea unui traseu.

Partea proastă era că zăpada de care vă vorbeam mai sus începuse să se topească. Și cărările erau cam noroioase. Dar ce să faci, așa e în natură.

Ne-am plimbat puțin prin zonă, prin pădurea de brazi. Ne-am bucurat de zăpada rămasă și de aerul curat. Nu văzusem pe anul ăsta zăpadă, deci a fost bine venită.

Zona Râușor e foarte liniștită, iar escapada asta a fost fix ce aveam nevoie. Relaxare, putina mișcare, voie bune.

Nu ne-am plimbat foarte mult, ce-i drept. Urma să plecăm să vizitam alte atracții din zonă. Despre ele o să vă scriu în alt articol. Însă ne-am făcut o poza cocoțați pe munte, ca să avem amintire. E mișto peisajul, no?

Cu gașca prin pădure pe lângă Râușor

Cam asta a fost experiența mea în Stațiunea Râușor. Știți probabil că nu e prima data când vin #PrinHD, și cu siguranță nici ultima. Deci vă invit să mă urmăriți, aici sau pe social media, ca să vedeți mai multe!

@marianbuzarnescu Prin stațiunea Râușor din Hunedoara, la pas cu puțin hiking, descoperind zona și împrejurimile. #prinHD #romania #hiking #travel #fyp #discoverromania #fypシ ♬ Aesthetic – Gaspar

#PrinHD este un eveniment organizat de Călin Bobora și are ca sponsor principal pensiunea Clif Aplin Râușor. Ne sunt alături T&O Prodcom, cei de la cramele Chateau Cristi, cu minunatele lor vinuri, cei de la Botique Kastel Hunedoara și nu în ultimul rând Mobyl Taxi.