Prin pădure, pe cărare – drumul celor 3 izvoare și Căsuțele din Poiana Răchițelii #PrinHD 2022

Publicat de MarianBuzarnescu pe

Dacă sunteți cititori mai vechi ai acestui blog, știți că-mi place să mă plimb. De obicei cu scopuri. Gen pe proiecte. Și unul dintre proiectele mele de suflet, este #PrinHD, care este recurent. Adică am fost de câteva ori prin Hunedoara, prin diverse ocazii. Spre exemplu, anul trecut, când am descoperit Peștișu Mic și împrejurimile. Sau când am stat pe malul lacului Cincis, prima dată când am descoperit Ținutul Pădurenilor. Sau alte astfel de plimbări prin Hunedoara și împrejurimi. Pentru că e o zonă mișto și sunt și oameni mișto cu care ne face plăcere să ne întâlnim. Tot așa a fost și acum. Adică ne-am dus să întâlnim niște oameni mișto. Să mai descoperim încă o parte a Ținutului Pădurenilor. Și anume comuna Cerbăl și împrejurimi, mai exact am stat în satul Poiana Răchițelii. Și nu am fost fără scop, am fost să amenajam un traseu, Drumul celor 3 izvoare. Și să vedem obiceiuri autohtone, cum ar fi măsuratul oilor și o nedee. Dar despre asta o să vă zic în alt articol.

Căsuțele din Poiană – Poiana Răchițelii

Poiana Răchițelii este unul dintre satele ce aparțin de comuna Cerbăl. Aici ne-am dus noi la începutul lui mai, într-un weekend. Și am stat la Căsuțele din Poiană, no? Care este o locație de vis. Unde poți să-ți reîncarci bateriile. Pentru că e printre munți, deci ai aer curat din belșug. Și niște priveliști super faine.

Căsuțele din Poiană, în sine, sunt amenajate într-un stil tradițional. Arată foarte frumos și pe interior. Singura mea problemă, că sunt mai înalt așa de felul meu, e că m-am dat cu capul de grinzi de câteva ori. Dar ce să și faci. Așa se făcea pe vremuri, căci au fost doar reamenajate, nu construite de la 0. Și ceea ce erau cândva 2 gospodării în Poiana Răchițelii, acum este un mini sat de vacanță. Ce poate acomoda 30 de persoane. Numa bune pentru un team building. Sau o ieșire cu prietenii.

Și, cel mai mișto, e că au ciubăr. Defapt 2. Ciubere. Ciuberi? Oricum ar fi, e bine că sunt. Că știi ce bine te relaxezi în ciubăr după o zi de muncă, cu niste vin și companie bună? De minune. Și pe lângă ciubăr, ai și alte chestii pentru relaxare: șezlonguri, leagăne, hamace. Da io, cu ciubăru’ mai mult (Dacă vreți poze cu mine în ciubăr, tre’ să-mi cereți în privat).

Tot tradiționale au fost și bucatele pe care le-am savurat. Noi ne-am delectat cu brânză, ceapă, șuncă, pâine făcută în casă și alte bunătăți. Și desigur nelipsiții virșli. Și ca să intre bine, am dat și cu niște palincă. Că dacă tot facem tradițional, să facem până la capăt. Am mai mâncat și alte tradiționalități, dar despre asta vă zic în alt articol.

Mâncare tradițională

Vinuri Oltenești la Căsuțele din Poiana Răchițelii

Ca să nu venim cu mâna goală, am luat cu noi niște vinuri Oltenești. Și mai exact Vinuri Oltenești de Sâmburești. Sunt printre vinurile noastre preferate, și ne mândrim cu ele. Și de asta am tot făcut degustări cu ele. Și le-am dus și în afara Olteniei, că să vadă și alții cât sunt de bune. Și desigur, pentru că ne place să consumăm responsabil, am avut și apă pentru hidratare. AQUA Carpatica.

Drumul celor 3 izvoare

Da’ noi nu ne-am dus așa, numa pe distracție și relaxare. Ne-am dus să facem și treabă. Și cea mai treabă pe care am făcut-o, a fost amenajarea unui traseu. Drumul celor 3 izvoare. Care cumva ocolește Poiana Răchițelii. Că am plecat pe o parte, de lângă biserica locală, și ne-am întors cumva peste drum. Ca prin magie.

Trasee din astea eu am mai făcut. La modul că le-am parcurs. Dar la amenajarea unuia, nu mai participasem.

Am făcut asta la invitația, și împreună cu domnul primar din Cerbăl, Mircea Costa, și cu vicele. Și nu știu cum să vă zic, dar oamenii ăia doi au muncit mai mult decât toată gașca blogosferică la un loc.

Ce înseamnă să amenajezi un traseu?

Păi în primul rând, traseul trebuie marcat. Ca lumea să știe că se află, par example, pe Drumul celor 3 izvoare, și nu o iau pe tarla. Să se întâlnească cu ursu’, lupu’, sau alte jivine. Am pus câteva semne care să indice direcția traseului iar apoi am făcut marcaje pe copaci. Cu vopsea, alb albastră. Care am să presupun că a fost o coincidență.

Copacii marcați trebuiau să fie vizibili, așa că eu și cu Mircea, cei mai viteji, am luat topoarele în brațe și am curățat copacii ce urmau a fi marcați. Iar colegii noștri, cu pensulele și cutiile de vopsea, au făcut marcajele.

Dar nu ne-am oprit aici. Am montat de asemenea și hamace de-a lungul traseului. Iar din copacii ce erau căzuți, am făcut cu mâinile noastre, și o drujbă, bănci, pe care să se poată relaxa omu’ când obosește.

Am făcut și o poză de grup cu echipa de soc. Pe una din aceste băncuțe.

Echipa de șoc

Drumul celor 3 izvoare, ca traseu, poate fi parcurs în 2 ore. Nouă ne-a luat cam 6 să facem toate cele. Că am și muncit. Dar efortul nostru a meritat, cel puțin eu mă simt mândru că am contribuit la facerea unui lucru așa de mișto.

După ne-am întors la Căsuțele din Poiană, ca să ne regrupăm și să continuăm aventura. Dar după cum v-am zis, despre vizitele la stână și nedee, o să vă zic în alt articol. Important e că, seara, am făcut iar un tratament cu vin și ciubăr.

#PrinHD, ediția de primăvară 2022 – eveniment organizat de Călin Bobora și Asociația Media pe bune, susținut de primarul comunei Cerbăl, Mircea Costa, și pensiunea Căsuțele din Poiana Răchițelii.